Změna velikosti písma

Fulltextové vyhledávání 2.0

Drobečková navigace

Úvod > Aktuality

Aktuality


 

Štítky:

























Novější 1 3 15 28 42

Oznámení obecního úřadu o novinkách v roce 2025

Digitalizace služeb: Ověřování eDokladů (e-občanka)

Vážení občané, s potěšením vám oznamujeme, že obecní úřad se dále digitalizuje. Nově jsme zprovoznili ověřování eDokladů, konkrétně e-občanky. Tato služba vám usnadní správu osobních dokladů a zajistí vyšší komfort při využívání úředních služeb. Další digitální služby budou přibývat (např. jednodušší platba poplatků).

Změny v systému třídění odpadů pro rok 2025

V letošním roce nás čekají zásadní změny v systému třídění odpadů:

  1. Kontejner na použitý textil: V polovině roku přibude nový kontejner na použitý textil. Než zde bude kontejner stát, můžete vyžívat sběrný dvůr v Tišnově.
  2. Door-to-door systém třídění: Bude zaveden nový door-to-door systém třídění plastu, papíru a bioodpadu. Každá domácnost obdrží své vlastní kontejnery (popelnice):
    1. Modrý kontejner: Na papír
    2. Žlutý kontejner: Na plast
    3. Hnědý kontejner: Na bioodpad.

Naším cílem (a to je dané zákonem) je zvýšit míru vytřídění odpadu na 60 % v roce 2025. V současné době se naše obec pohybuje kolem 43 %. Nesplnění těchto požadavků může vést k pokutám ze strany státu až do výše 200 000 Kč, každý rok. Podle nového zákona o odpadech (§59) jsou obce povinny vytřídit z komunálního odpadu 60 % do roku 2025, 65 % do roku 2030 a 70 % do roku 2035.

Zapojení podnikatelů do obecního systému odpadového hospodářství

Tato změna se týká i podnikatelů a OSVČ, kteří podnikají v naší obci a doposud využívají obecní systém odpadů a to bez poplatků. Zapojení podnikatelů je klíčové pro dosažení našich cílů v oblasti třídění odpadů.

  • Obec zajišťuje systém sběru a svozu odpadů pouze pro občany obce.
  • OSVČ osoby a firmy mají povinnost si zajistit vlastní systém svozu odpadů nebo si smlouvou s obcí mohou zajistit obecní systém (dle zákona o odpadech).

Děkujeme vám za vaši spolupráci a pochopení. Společně můžeme vytvořit čistší a udržitelnější budoucnost pro naši obec.

S pozdravem

Starosta obce


Publikováno 3. 2. 2025 17:30

Pozvánka na přednášku Příběh nedokončené dálnice

Datum konání: 25. 1. 2025

Obec Hluboké Dvory a Svaz tělesně postižených vás srdečně zvou na přednášku badatele Jiřího Vymětalíka

Příběh nedokončené dálnice
Dílo Čtyřmostí, stavební zázemí Drásov, Hluboké Dvory, Žernovník, Lysice…, lanovky, pracovní tábory, odpočívka Malá Lhota, mosty…

Sobota 25. ledna 2025 v 18. hod. v sále OÚ HLUBOKÉ DVORY.
Dobrovolné vstupné

Přednáška_Hl.Dvory_Dálnice.png


Publikováno 21. 12. 2024 21:13

Pozvánka na den otevřených dveří MŠ Venkov

Datum konání: 9. 4. 2025 - 10. 4. 2025

Srdečně zveme všechny rodiče a děti namsvenkov.png

DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ,

který se koná v budově MŠ VENKOV, Železné 200:

 ve středu 9. dubna 2025 od 15,30 – 16,30 hodin a

________________________________________

v budově MŠ VENKOV, Všechovice 50:

 ve čtvrtek 10. dubna 2025

od 15,30 – 16,30 hodin

 

Provedeme Vás budovou školy, zodpovíme Vaše dotazy, dozvíte se podrobnosti k zápisu do MŠ na školní rok 2025/2026, budete si moci vyzvednout tiskopisy k zápisu.

Těšíme se na Vás!


Publikováno včera v 11:21

Pozvánka na jarní setkání při úklidu obce po zimním období

Datum konání: 29. 3. 2025

Jarni-uklid-obce---2025.png


Publikováno 8. 3. 2025 19:54

Nabídka odborného sociálního poradenství

Poradna 2.png


Publikováno 7. 3. 2025 12:08

Infolinka a pomoc při podání daně z příjmů fyzických osob - Finanční úřad pro JMK

Datum konání: 3. 3. 2025 - 31. 3. 2025

Leták - pomoc při podání daně z příjmu fyzických osob [pdf]

Infolinka [pdf]

 


Publikováno 3. 3. 2025 18:34

Obec Hluboké Dvory srdečně zve všechny ženy na tradiční jarní setkání při příležitosti MDŽ

Datum konání: 8. 3. 2025

mdz-2025.png


Publikováno 24. 2. 2025 18:10

Nová publikace Vaše cesty k bezpečí...

Datum konání: 18. 2. 2025 - 31. 3. 2025

Vážení občané, 

Hasičský záchranný sbor Jihomoravského kraje nově zpracoval publikace pokrývající mimořádné události a krizové situace a jak na ně správně reagovat. Můžete si ji stáhnout na www.hlubokedvory.cz/krizove-situace.

Poslední dvě strany (Karta života - I.C.E. karta) doporučujeme vytisknout a vyplnit a mít ji k dispozici, kdy se můžete dostat do tísně, ohrožení zdraví nebo života pro složky IZS (zdravotníci, policie, hasiči). Smyslem toho je, aby se posádka, která přijede na místo, dostala rychleji k aktuálním informacím o vašem zdravotním stavu., což usnadní poskytnutí přednemocniční nedokladné péče. Umístění karty je vhodné na viditelní místo, kde ji záchranáři očekávají - např. lednička, u vchodových dveří apod.

Podobně doporučujeme používat aplikaci Záchranka, kterou můžete mít na mobilním telefonu.


Publikováno 18. 2. 2025 18:23

Prevence - Mamoden v Nemocnici Blansko

Datum konání: 1. 3. 2025

fb_mamoden2025_A4.jpg


Publikováno 11. 2. 2025 18:38

Poděkování organizátora Charita Tišnov za Tříkrálovou sbírku

Datum konání: 11. 2. 2025 - 18. 2. 2025

Vážená paní starostko, vážený pane starosto,

máme za sebou další ročník Tříkrálové sbírky a dovolte mi, jménem všech, kteří se podílejí na její organizaci, i těch, kterým výtěžek sbírky přinese tolik potřebnou pomoc, srdečně poděkovat za vaši podporu a spolupráci.

Díky štědrosti dárců a nezištné pomoci mnoha dobrovolníků se letos podařilo do tříkrálových pokladniček i prostřednictvím on-line plateb vybrat 2 492 706 Kč na charitní činnost. Výtěžek sbírky je rozdělen podle předem stanoveného klíče – 65 % vybraných prostředků se vrací Charitám, které je vybraly, a pomáhají tak přímo v našem regionu; 15 % je určeno na velké diecézní projekty, 10 % putuje do krizového fondu, odkud jsou uvolněny při mimořádných událostech, a na pomoc v zahraničí, 5 % využije na své projekty Charita Česká republika, 5 % pak na nutnou režii sbírky.

Oblastní charita Tišnov využije získané prostředky na podporu domácí hospicové péče, kterou je nezbytné financovat z více zdrojů. Dále pomohou jednotlivcům i rodinám v akutní či dlouhodobé nouzi, například při úhradě školních obědů nebo aktivit pro děti. Pokračovat chceme v poskytování psychoterapeutické pomoci dětem a mladým lidem v rámci nízkoprahového Klubu Čas, což se ukázalo jako velice potřebné. Část prostředků půjde také na odborné sociální poradenství a rozvoj terénních služeb, které zajišťují domácí péči pečovatelek i zdravotních sester přímo v domácnostech klientů a pacientů, včetně dofinancování nákladů na pořízení nových automobilů.

Nic z toho bychom nemohli uskutečnit bez podpory veřejnosti. Velké poděkování tak patří všem dobrovolníkům – koledníkům, kteří i navzdory letošnímu nepříznivému lednovému počasí přinášeli do našich domovů tříkrálové požehnání, a stejně tak si velice vážíme práce těch, kteří spolu s našimi asistenty zajišťovali administraci sbírky přímo na obcích. Bez jejich ochoty a spolupráce by nebylo možné akci takového rozsahu zvládnout.

Děkujeme za důvěru i za to, že se s námi podílíte na zajištění
pomoci lidem z našeho regionu.

 

Ing. Jaroslava Klapalová
ředitelka Oblastní charity Tišnov


Publikováno 11. 2. 2025 18:29

Novější 1 3 15 28 42